Rozhovor s herečkou Zuzanou Zlatohlávkovou

Som presvedčená, že rolu Radky by vzala každá herečka

Rozhovor so Zuzanou Zlatohlávkovou

Od januára ju môžeme vidieť v novom seriáli Českej televízie Dobré ráno, Brno! Osemdielna séria Jana Prušinovského dáva úplne bez obalu a s drsným humorom nahliadnuť do zákulisia televízneho vysielania. Zuzana Zlatohlávková si tu zahrala rolu moderátorky ranného bloku. O tom, ako prebiehalo natáčanie, sme sa rozprávali na začiatku decembra počas tlačovej konferencie v Prahe.

Čo Vás viedlo k tomu, prijať rolu moderátorky Radky?

Scenár. Keď som si ho prečítala, tak myslím, že každá herečka by túto rolu rada vzala. Ja som to už niekde hovorila, ale je to ako divadlo na divadle. Myslím, že každý je trochu zvedavý, čo sa odohráva v zákulisí. Koľkokrát sa tam stanú reálne tie najväčšie a neuveriteľné historky. Jednoducho si myslím, že by som bola blázon, keby som tú rolu odmietla. Jej charakteristika je síce neúprosná – „starnúca moderátorka“, ale je pravda, že už len to slovné spojenie dáva veľký priestor na improvizáciu.

Hralo vo Vašom rozhodnutí rolu aj to, že scenár napísal Jan Prušinovský, ktorý má za sebou televízne seriály ako je Čtvrtá hvězda, Trpaslík alebo MOST!?

Musím otvorene povedať, že sa na televíziu a seriály často nepozerám. Potrebujem pohyb a šport, takže dosť času trávim vonku. Navyše sme asi dvadsať rokov doma televíziu nemali, teraz už ju síce máme, ale hlavne kvôli deťom. Okrem MOSTU! som žiadny seriál Honzu Prušinovského vlastne nevidela. Teda tvrdiť, že som rolu vzala, pretože som videla jeho seriály, nie je zas až tak pravda. Rozhodol scenár, pri ktorom som sa kráľovsky bavila.

Ako sa Vám pracovalo pod jeho režisérskym vedením?

Pri spolupráci s Honzom Prušinovským platí taký zákon rezonancie. My dôverujeme jemu, ako režisérovi, a on dôveruje nám, hercom. A to je skvelý základ. Mali sme priestor na improvizáciu alebo vyjadrenie, a ak to zapadlo, nechal nás tak pracovať. Samozrejme každý režisér je iný, zažila som aj prácu, kedy to nebolo možné a striktne sa dodržiaval scenár, ale Honzov prístup všetkému dával určitú slobodu. Ale dokáže si hercov aj usmerniť, pokiaľ to smeruje niekam, kam on nechce.

Vaše poňatie, viac-menej neúspešnej herečky, ktorá skončí ako moderátorka Dobrého rána, je úplne dokonalé. Vedeli ste ešte pred natáčaním, ako tú rolu uchopíte a aká Radka vlastne bude?

Dosť to vyplynulo zo scenára. Jej postava je veľmi podrobne rozpísaná, má svoje problémy, rozpadá sa jej manželstvo, je platonicky zamilovaná do režiséra relácie, bojuje so svojou sokyňou, moderátorkou počasia. Ráno sa musí povzbudiť kokaínom, aby to všetko vôbec dala. Ako to starnutie, tak aj tú neúspešnú kariéru. Teda osoba je jasne daná a ja som sa skôr snažila urobiť si srandu zo seba ako zo Zuzany, pretože s tou Radkou som veľa spoločného nenašla. Sme veľmi rozdielne. A potom tiež, samozrejme, mám svoje osobné zážitky zo zákulisia divadiel a od mojich kolegov, takže som sa do hrania snažila vniesť aj život, ktorý poznám.

Pri spolupráci s Honzom Prušinovským platí taký zákon rezonancie. Mali sme priestor na improvizáciu alebo vyjadrenie, a ak to zapadlo, nechal nás tak pracovať.
Natáčali ste v reálnom prostredí Českej televízie v Brne za bežnej prevádzky, teda ste nasali tú pravú televíznu atmosféru?

V Brne je menší televízny barák ako v Prahe na Kavkách, a napriek tomu mi trvalo asi štvrť roka, kým som vliezla na prvýkrát do tých správnych dverí. Skutoční televízni zamestnanci boli takí milí a sami zábavní, že bola sranda aj mimo natáčania. Mne osobne by už liezla na nervy nejaká rozťahaná, hlučná partia exotov, ktorí už pol roka obmedzujú môj pracovný priestor a pokoj, a oni nie.

Bavila by Vás rola moderátora Dobrého rána v reálnom živote?

Ja si myslím, že áno. Takto, rosnička by ma asi nebavila, je to dosť zviazané iba s počasím, ale byť moderátorkou ranného vysielania, tak to áno. Musí improvizovať, musí rýchlo reagovať, adrenalín, to je presne to, čo mám rada. A navyše tam máte parťáka, čo je istota.

V prípade tohto seriálu o zábavné situácie na pľaci asi nebola núdza. Máte pre našich čitateľov nejakú historku z natáčania?

Vidíte, mňa sa už na to niekto pýtal, a ja som bola nepripravená, rovnako ako teraz. Ale možno môžem povedať jednu vec, ktorá keď sa stala, tak ma úplne polial stud. V jednej scéne sa mi stalo, že sa vo dverách stretneme ja, kolega Honza Kolařík a Halina Pawlowská. Ja som mala dať kolegovi facku, tak som sa pripravovala, hrám tenis, takže to bolo s náprahom, a ako bolo medzi tými dverami málo miesta, tak som nabrala aj ľavý prsník Haliny Pawlowskej. Hrozná situácia, ale ona to vzala ako úplný profík. Bohužiaľ v ten istý deň, keď som jej ja takto hrabla do výstrihu, ju ďalší kolega stihol ešte udrieť tágom po hlave, takže myslím, že proti Haline sa v ten deň trošku sprisahal natáčací svet. Ale ako hovorím, bola zlatá. Spomínanú scénu nakoniec ale diváci neuvidia, išli sme ju asi trikrát, takže tam bude tá podarená. Ale trapas to pre mňa bol neskutočný.

 


Zuzana Zlatohlávková (* 10. decembra 1981)

Pochádza zo slovenského Prešova. Herectvo vyštudovala na pražskej DAMU. Už počas štúdií hrala v divadle DISK a v Divadle v Celetnej. V rokoch 2005–2010 bola stálou členkou Činoherného štúdia v Ústí nad Labem. Potom sa stala členkou Švandovho divadla na Smíchove, kde v súčasnosti hrá napríklad v hre Šoa. Vo filme ju diváci mali možnosť vidieť napríklad vo filmoch František je děvkař, Muži v nádeji alebo Teória tigra. Zahrala si v seriáloch, okrem iného Redakce, Expozitúra, Doktor Martin, Prípady 1. oddelenia.

Rozhovor
Foto ČT

Kompletný magazín s množstvom ďalších článkov nájdete voľne k stiahnutiu na

Available on App Store Get it on Google play PC a MAC