Eurosport pripravuje plne digitálne olympijské hry
Foto Eurosport
Zimné olympijské hry v Pchjongčchangu 2018 odštartujú 9. februára a Eurosport – nový Domov olympijských hier – ich ponúkne divákom ako nikdy nikto v histórii.
Spoločnosť Discovery Communications, do ktorej portfólia Eurosport patrí, je až do roku 2024 exkluzívnym držiteľom multimediálnych práv pre olympijské hry v Európe (vrátane Slovenskej republiky). A už počas OH 2018 plánujú Discovery Communications a Eurosport doslova transformáciu diváckych zážitkov – prvé plne digitálne olympijské hry v Európe.
Olympijské vysielanie Eurosportu ale nečaká až na samotný začiatok OH. Už začalo! Prvý novembrový deň, plných 100 dní pred štartom Zimných olympijských hier, sa venoval Eurosport celodennému olympijskému vysielaniu, v ktorom ponúkol zostrihy z najzaujímavejších okamihov z radu minulých olympijských hier aj aktuálne krátke magazíny. Vďaka nim môže predstaviť najväčšie hviezdy svetového športu, ktoré divák uvidí v olympijských zápoleniach v Pchjongčchangu. Vo vysielaní olympijských magazínov a olympijského programu Eurosport pokračuje až do štartu hier.
Eurosport chce počas OH naplniť slová prezidenta spoločnosti Discovery Networks JB Perretta: „Chceme predefinovať divácke zážitky z olympijských hier pohlcujúcimi príbehmi, bezkonkurenčnými analýzami a možnosťou sledovať ich na rôznych zariadeniach, ktoré oslovia aj nové a mladšie publikum. Vieme, že diváci si želajú lepší prístup k športovým hrdinom, viac analýz a viac spôsobov, ako sledovať olympijské hry.“ Vďaka interaktívnemu internetovému prehrávaču Eurosport Player bude možné sledovať všetky súťaže aj momenty olympijských hier online. Stačí si len vybrať. Prehrávač pod heslom „Make It Yours“ umožní športovým fanúšikom definovať vlastné poňatie olympijských hier, teda sledovať obľúbené športy a obľúbených reprezentantov nielen na televíznych obrazovkách, ale aj na digitálnych a mobilných platformách. To znamená, že Eurosport ponúkne OH viacerým divákom a na viacerých typoch obrazoviek než ktokoľvek a kedykoľvek v Európe v minulosti.
Eurosport tradične spolupracuje so špičkovými svetovými športovcami v úlohách expertov a komentátorov. Počas OH sa v tejto úlohe predstaví viac ako 150 športovcov vrátane 58 olympionikov, medzi nimi 28 zlatých olympijských medailistov. Stanica vďaka týmto olympijským hrdinom ponúkne vskutku bezkonkurenčné odborné analýzy. Aj česká redakcia Eurosportu bude počas vysielania OH spolupracovať s radom českých športových osobností, napr. s Lukášom Bauerom.
Rozšírená realita a zvýšený počet dát vytvorí pohlcujúce interaktívne prostredie a ponúkne fanúšikom nevšedné zážitky. Tento prvotriedny obsah poskytne divákom novú perspektívu v zážitku zimných športov a umožní im lepšie a hlbšie ich pochopiť a spoznať. Generálny riaditeľ Eurosportu Peter Hutton k tomu hovorí: „S pomocou rozšírenej reality predstaví naše Eurosport Studio odborné analýzy expertov v interaktívnom virtuálnom svete, aký nebol nikdy vo vysielaní z olympijských hier k videniu“.
Eurosport bude mať v Pchjongčchangu digitálne mobilné štúdio a bude naprieč Európou spolupracovať s najvplyvnejšími digitálnymi influencermi začlenenými do redakčných tímov. Tí budú vytvárať obsah pre sociálne médiá zamerané na mladšie publikum.
Magazíny, ktoré môžu diváci Eurosportu sledovať až do štartu OH:
My Olympic Confession
olympijské legendy rozprávajú svoje príbehy
Ones to Watch
zameriava sa na športovcov, ktorí by mali zažiariť na olympijských hrách
Sport Explainers
s využitím rozšírenej reality a dát vysvetlí divákom technické záležitosti zimných športov
Olympic Records
predstavuje najslávnejšie olympijské rekordy s využitím animácií a vizuálnych metód