Tri ženy, tri rôzne obdobia, tri miesta a tri samovražedné pokusy. V Sussexe si v roku 1941 spisovateľka Virginia Woolfová plní vrecká kabáta kameňmi a vstupuje do rieky; v Los Angeles v roku 1951 si Laura Brownová naplní kabelku pilulkami a zamkne sa na hoteli; v New Yorku v roku 2001 Clarissa Vaughan sleduje, ako si muž, za ktorého bola kedysi vydatá, stúpa na okenný parapet…
Film Hodiny vznikol na motívy románu Pani Dallowayová od Virginie Woolfovej. Ten sa odohráva počas jediného dňa, kedy sa hlavná hrdinka najprv naraňajkuje, potom vyrazí kúpiť kvety a nakoniec plánuje večierok. Prvý príbeh Hodín je čiastočne o tejto žene, pretože sa venuje samotnej Virgínii pri písaní jedného z jej príbehov, v druhom už túto knihu číta Laura a v treťom Clarissa nakupuje kvety, je tak stelesnením najznámejšieho obrazu z knihy. Všetky tri príbehy tiež začínajú raňajkami, ale vzájomne sa neprelínajú, každá žena má svoj vlastný priestor i čas. Spája ich len postava pani Dallowayovej.
Hodiny režíroval Stephen Daldry a okrem slávneho románu kopírujú aj dej Pulitzerovou cenou ovenčenej knihy Michaela Cunninghama. Je to tak skôr akási filmová meditácia nad osudmi troch žien, ktoré sú veľmi citlivé a empatické.
V Hodinách má Woolfová (Nicole Kidman) svoju vlastnú izbu a milujúceho manžela Leonarda (Stephen Dillane), zároveň tiež svojho vydavateľa. Laura (Julianne Moore), s ktorou sa stretávame v roku 1950, je typickou predmestskou ženou v domácnosti so spoľahlivým manželom (John C. Reilly), ktorého ale nemiluje, a synom, ktorý sa občas zdá, ako by bol z inej dimenzie. Náhly bozk v polovici jej príbehu naznačuje, že by mohla byť šťastnejšia ako lesbička. Clarissa (
Meryl Streep), s ktorou sa stretávame v súčasnosti, žije s partnerkou (Allison Janney) a spoločne vychovávajú dcéru (Claire Danes). Stará sa tiež o svojho priateľa Richarda (Ed Harris), teraz umierajúceho na AIDS. Vo filme tak postupne graduje motív osobnej slobody, ktorá sa počas desaťročí stále viac rozširovala a uvoľňovala, ľudská vina a snaha zošnurovať druhých však stále zostáva. Ukazuje sa tiež, že samovraždy ľudia páchajú rôznymi spôsobmi a z rôznych dôvodov.
Nejde však len o film, ktorý ponúka tri prístupy k sexualite, alebo tri prístupy k samovražde. Omnoho viac ponúka tri verzie Pani Dallowayovej, ktorá je v románe Woolfovej navonok dokonalou hostiteľkou, manželkou politika, lenže má ešte svoje skryté, ďalšie ja.
Bolo by možné nájsť ešte viac paralel medzi Pani Dallowayovou a Hodinami, ale tým hlavným vo filme je to, že predstaví postavy, ktoré osvetľujú tajomstvo sexu, rodinného života a lásky.