Krásna Ophelia žije s dvoma urastenými mladíkmi a užíva si s nimi ich bohatstvo, vzniknuté pestovaním a distribuovaním marihuany. Lenže ako sa do lesa volá…
A tak pekne si predsa žili: on, ona a on, dokonale harmonický milostný trojuholník v jednej z najkrajších víl v Kalifornii. Chon (Taylor Kitsch) sa ako bývalý elitný vojak a žoldnier naučil ísť si za svojím a nenechať sa nikým odhodiť nabok. Ben (Aaron Taylor-Johnson) zasa ako nadaný botanik vie vypestovať tú najlepšiu trávu na celom západnom pobreží. Spolu vybudovali malé dealerské impérium, ktoré im zaručuje bezstarostnú existenciu, spestrenú navyše prítomnosťou ku všetkému zvoľnej Ophelie (pohľadná Blake Lively). Lenže o marihuanovú sieť majú záujem narkomafiáni z neďalekého Mexika, ktorí neberú „nie“ ako odpoveď.
Divosi sú… divokí. Všetko, čo sa v nich dá vidieť, šliape na plyn a ide až na doraz. Gýč? Maximálny: západy slnka v Kalifornii, šumiace vlny Pacifiku, nežné bozky. Násilie? Extrémne, vrátane neslávne známeho spôsobu popravy, ktorý praktizujú mexické gangy. Obeť dostane okolo trupu pneumatiku naplnenú benzínom a potom sa škrtne zápalkou… Humor? Podivný, ak to ešte vôbec humor je. Žánrové klišé? Zámerne prehnané v štýle žánru filmu noir, napríklad prostredníctvom Opheliinho rozprávania mimo obraz alebo zdvojeného konca. A obsadenie? Hviezdne. Popri spomínaných krásnych mladých ľuďoch v Divochoch hrajú napríklad Benicio Del Toro (skvostne prepísknutý zloduch),
Salma Hayek (šéfka drogového gangu) či John Travolta (špeciálny agent z protidrogového oddelenia).
Ťažko povedať, čo chcel kontroverzný režisér Oliver Stone adaptáciou postmoderného románu Dona Winslowa povedať. Poukázať na naivitu dnešných dvadsiatnikov, ktorí si chcú len tak nezodpovedne užívať život? Vytvoriť kontrast určitej vnútornej čistoty a krutosti okolitého sveta? Alebo jednoducho len natočiť jednu veľkú jazdu v štýle sex, drogy a rokenrol? Cé je zrejme správne, ostatne všetkých troch ingrediencií je v Divochoch požehnane. Nebol by to Stone, autor okrem iného dokumentárneho portrétu Fidela Castra alebo chystaného filmového životopisu Edwarda Snowdena, keby nechcel sypať piesok do súkolesia amerického systému, ale práve Divochov možno celkom spoľahlivo brať ako len trochu náročnejšiu oddychovku v štýle režisérovho raného hororu The Hand alebo neskoršej čiernej komédie U-Turn. Brzdy tento filmový divoch nemá.